Dieta i zdrowe żywienie

Prawidłowe żywienie dzieci

Dobrze ułożona dieta dla naszego dziecka jest niezwykle istotna dla prawidłowego rozwoju naszej pociechy. Co więcej pozwala, także kształtować jego nawyki żywieniowe. Nie zwykle pomocne są poniższe zasady:

  • W jadłospisie naszego dziecka powinno znajdować się od 4 do 5 posiłków. Dziecko do 6 roku życia powinno spożywać około 800 kalorii. Dzieci w wieku szkolnym powinny jeść posiłki dostarczające nieco więcej energii mieszczące się w przedziale od 1000 do 1200 kalorii.
  • Dla ucznia jednym z najważniejszych posiłków jest drugie śniadanie, dlatego oprócz kanapek powinno ono spożywać owoce, a także płyny – soki, jogurty.
  • Dla prawidłowego rozwoju dziecka niezbędne jest dostarczenie pewnej ilości białka, w tym białka zwierzęcego. Jego źródłem może być mleko oraz jego przetwory, a także chude mięso podawane podczas obiadu lub w formie wędliny. Minimalna dzienna dawka białka dla dziecka to około 100 gram.
  • Zamiast słodyczy warto nauczyć dziecko sięgania po owoce i warzywa. Najlepszym do tego Celu będą świeże bądź suszone owoce oraz surowe warzywa.
  • Warto od najmłodszych lat przyzwyczajać naszą pociechę do spożywania ciemnego pieczywa, razowych makaronów czy też nie łuskanego ryżu.
  • W jadłospisie dziecka nie powinno się znajdować zbyt wiele napojów gazowanych oraz tak zwanych produktów „light”, gdyż zawierają wiele szkodliwych zwłaszcza dla dziecka substancji.
  • Po przekroczeniu przez nasze dziecko trzeciego roku życia dozwolone jest zastąpienie masła miękką margaryną, bogatą w witaminy D, A i E. Od tego momentu do warzywnych sałatek możemy dodawać olej roślinny czy też oliwę z oliwek.
  • Jeśli dziecko nie ma ochoty na jedzenie, nie zmuszajmy go do tego. Przekarmienie dziecka jest bardzo niezdrowe i co więcej może prowadzić w przyszłości do otyłości.